kızıl güller açınca himalaya dağlarında

foto: serkan nergis (ihh)

bangladeş'te bir haftanın ardından nepal dağlarındayız.
mülteci kamplarında geçen günlerin ardından biraz medeniyet burası.
çok enteresan bir yer, bayağı kozmopolit. yani bi kere dağlılar var, işte himalaya ahalisi. çekik mekiki Moğol soyu bunlar. nepalin yerlisi bu abiler oluyo, velakin doğudan da bi hindistan etkisi var ki ciddi bi kısım da işte siyah parlak saçlı, esmer tenli kardeşler. hem dağl hem ova var, münbit memleket. yani dört tarafı kara ama abiler ordan bi çeşitlilik kapmışlar.

katmandu güzel yer, yani şehir mimaris biraz kolonyal, bolca tuğla kullanmışlar. yollar falan düzgün, dağlarında arasında bi ovacık. biraz güney kafası var, hindiler olmasa diycem aha lima'dayız. öte yandan tamamen asyatik unsurlar da mevcut. dağ taş tapınak, maşallah kudüs gibi. iti gopuğu hipisi bol ama everesti ele geçirmek gibi bi arzumuz olmadığından bulaşmadık. sultanahmet gibi turistik muhiti de var, ama biz mahmutpaşasına da girdik. üretim gelişmiş, biraz bu hinduizmin de körüklediği işte elişleri felan da var. bilmiyorum biraz facility arar mı olduk ne bu afrikadan sora ama katmandu inanılacak bir yer hasılı.

müslümanları çok kalifiye, çok ince. yani asyanoın ortasında bir boşnak medeniyet var diyebilirim. garip yani, sırtlarını hindistana dayamışl, cemaati islamiye geleneğinden beslenen, urduca konuşan insanlar. nasıl olabilmiş anlamış değilim. ama olmuş yani. belki azınlık, belki bir tür nepalin kendine özgü maoist atmosferi bilemiycem. ama çok kalite, vizyoner, akil insanlar. saygı duydum, sevdim yani. iş yapmak lazım buralarda diye içlendim. tabi burdaki türk okulunun varlığından bahsetmeye gerek yok. çakallar hiç işleri olmaz ama açtıkları okulu finanse etmek için burdaki cemaat imamını çağırmışlar türkiye ziyaretine. tabi hinduyu, budisti alıyolar okula, gayet ticari din diyanet gündemi yok. ama afyonlu esnafabiyi gazlamak için işte 'bak nepalli müslüman' diye maymunluklar, marketing 101.

hülasa sevdim ben burayı, gidelim ister misin?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eylül

Hakikati söylemek, toplumu savunmak

düğün ve nikahlara neden icabet etmiyorum