zikr

feyzoviç burdayken bizi de bulaştırdı tekke işlerine. savaş sırasında komutanlık yapmış halih brzina efendi var, mejtas mahallesinde saraç ismail camisinde kaim dergahı, nakşilermiş. ortam fena değildi, siyasi pozisyonlarını pek bilemiyoruz tabii ama hoştu yani, bir güzellik vardı. neyse işte feyzoviç u2be'dan da bayağı bişey gösterdi, bunlar da onlardan bir derleme. pankisi vadisi, gürcistan'ın çeçenya sınırında bombastik bir coğrafya. bu teyzeler de orada meskunlar, garip bir zikirleri var. vokal bizim klasik gürcü, abhaz halk şarkılarını andırıyor, sonbahar film müziklerinden aşina olduğumuz. fakat icrada çok çeçenik melodiler var. anadilde çığlıklar, bağımsız çeçenya birleşik kafkasya şiarıyla paylaşmak istedim.



Yorumlar

selim ka dedi ki…
şeriat tarikat hakikat
Alperen dedi ki…
Şimdi Mustafa önce Allah affetsin diyorum:)

Bosna'da entel tekkeciliği yapanları,karagümrük Cerrahi tekkesinde görmek isteriz diye de ekleyelim

Bu arada Mehmet kızmasın ama Çeçen zikri deyince şu efsane videoyu takrardan paylaşmadan edemeyeceğim:
http://www.youtube.com/watch?v=81ugp2lVX4M&feature=player_embedded
hanzalan dedi ki…
olum şimdi provake etmeyin. ucu dokunmadıkça sana, otantizmin sonu yok. ben karagümrükte 'mustafa kemal ve arkadaşlarının ruhuna fatiha'yı hatırlıyorum, burdaysa karşımda koca komutan var it matters. bir de bağlam abi. memlekette nakşilik buram buram 'devlet' yani, tamam bunlar da fukocu değiller ama bir durum var yani. düzlemler farklı yani. zikr olayına çok bidatçı yaklaşmıyorum. mesela biraz karışık. bi de oğlum pankisi başka ceharkale başka. bu ablalarla o yamyamların n'alakası var. bunnar gürcistan tarafında kalıyo, başka bi coğrafya yani.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eylül

Hakikati söylemek, toplumu savunmak

düğün ve nikahlara neden icabet etmiyorum