festival listesi

11 ayın sultanı geldi, adeti üzre festival listemizi koyalım. muhtemelen pek çoğuna gitmek nasib olmayacak ama yine de bir fikir verir.

Simurg: ölüm oruçları hakkında, yarı kurmaca bir film. adanada ödül aldıydı, her zaman imkan olmaz. görmek lazım.
Ömer Beni Öldürmek: 90'larda fransada epey tartışma konusu olan bir göçmen davası. elemanın avukatı da jacques verges idi. epeyi efsane bir dava. filmi de umarım öyledir.
Şimdiki Zaman: bu yıl epey türk filmi görcez festivalde. ama belmin söylemezden bayağı ümitliyiz.
Ferahfeza: senaryosunu okuduydum. biraz köprüdekiler kafası. alt sınıf hikayeleri. ilginç olacak gibi.
Yurt: reisin filmini merakla bekliyorduk, nihayet.
Ana Dilim Nerede?: epeyi ve sade bir insan hikayesi. iki dil bir bavul ekolü. göreceğiz.
Ben Uçtum Sen Kaldın: filmin seçkiye girmesi biraz kolpadan ama hikaye fena değil. özayın hatırına göreceğiz bakalım. prömiyeri istanbul özel yetkili cumhuriyet savcılığında KCK dosyasında yapıldı.
Karaman: hikaye biraz enteresan, kemalist değilse gideri var, ama zor tabii.
Faust: herhalde buna bir açıklama yazmama gerek yok. sokurov goethe uyarlamış. daha ne?
11 Yaşındayım: wang'ın filmleri severim. biraz da romantiktir. hafızayla derdi vardır. melodramatik kokular var ama 'Kırmızı Kurdeleler'den notumuz tamdı.
Bakan: Dardenne'ler yapımcılığını üstlenmiş. biz de bakacaz, fransız iç politikası vs.
Barbara: Christian Petzold yeni Alman sinemasının ağır abilerindendir. takip edilesi.
Tutsak: Mendoza üstad son filmnide Mandanao'da Ebu Sayyaf mücahidlerinin kaçırdığı bir avuç Avrupalı insani yardım gönüllüsünün hikayesini anlatıyor. Berlin'de 'aşırı islamcı' bulunarak epey eleştirilmişti. Demek ki görcez!
Akasyalar: Güney candır, canandır.
İyi Niyetler: Adrian kardeşimin yeni filmi. Romanyadan babamız çıksa yeriz hesabı.
Şeytanın Ötesinde: Bruno Dumont'un yeni film. Ağırmış epey.
Cezayir Savaşı: Açıklamaya gerek yok. Bunu da felahçılar için koydum.

Yorumlar

Alperen dedi ki…
Liste biraz ulusal sinemaya destek gibi olmuş:) ama yolun yolumuz bilet ve zaman eşleştirmesine uydarabildiklerimizi izleyelim inşallah...
hanzalan dedi ki…
ya biraz da yabanci film yok pek genco. olanlari da serettim ben EFA odulleri icin oy verirken. yerli filmlerde de biraz 'anlatilan senin hikayendir' arayislari, yeni bicimler, yeni anlatilar. bakcez
Alperen dedi ki…
Başkan sen bu ferahfezayı çeken ablayı hatırlamadın herhalde onu kısafilminden dolayı tasfiye etmiştik zaten

Koray hocamda saolsun kendisini derse getirerek tasfiyemize yardımcı olmuştu.

Listeden çıkmasını talep ediyorum:)
hanzalan dedi ki…
aleyhinde tırtıngen olduğuna dair sağlam raporlar mevcut. lakin senaryosunu okuduk bi de filmi görelim, maksat pratik tedrisat yani

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eylül

Hakikati söylemek, toplumu savunmak

düğün ve nikahlara neden icabet etmiyorum