gunesli pazar*

90'larin hayaleti bizleri cagiriyor...

dediydik.

hayalet can almaya devam ediyor.

dusunuyorum. gunesli bir pazar sabahinda ne istiyordu devlet arnavutkoy'lu haci abiden.

haci abi ne isterdi devletinden?

fehim tune

devlet akli fehme kadir degil, siddete muktedir.


karagumrukte, vanli bir cocugu linc etmisler. firat ercis'liymis. tevellut 97'.

kalles tekmelerin, kancik bir bicagin hedefi oldu. bizim mahallede.

insan bir tuhaf oluyor.


devlet kan istiyor. 90'lari istiyor. barismak, hesaplasmak falan da istemiyor. acaba biz de

nurcular gibi dusunsek 'ama germeselerdi' desek, kurtler gerilmekten vazgecseler bu isler

cozulur mu? bazan hakkaten merak ediyorum bunu. sonra bizimkilere bakiyorum. insanin

ne kadar geri adim atabilecegine, geriye dogru ne kadar 'ilerleyebilecegine' felan bakiyorum.

hesap-kitap tutmuyor pek.

ne yani, newroz kutlansaydi bu pazar hakkaten stratejik derinligimiz, milli birlik ve

beraberligimiz yara mi alirdi?

almazdi ya, devletin cani yanarmis o belli.

devlet can yakiyor.

yakiyor.

yakiyor.

yakiyor...

* basligi dun gece attiydim, ekimden beri kis yasadigimdan hasretlik oldu gunese. gunesli bir pazar sabahini felan yazacaktim. pazar gunesli gecti. ama isinamadik, yandik; canimiz yandi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eylül

Hakikati söylemek, toplumu savunmak

düğün ve nikahlara neden icabet etmiyorum