köpeköldüren

 
hisar tarihine, hafızasına dair arkeolojimiz sürerken osman abi bu metinden bahsetti. osman cavcı hisar (pek üstünden değil sanırım) ahalisinden fantastik bir karakter. oyunculuğueni felan da var anladığımız kadarıyla, muhsin bey'de mesela çırak rolündeydi. ziyadesiyle tutunamamış, ziyadesiyle bohem bir arkadaş.

roman biraz 80'ler kafasını, post-coup d'etat durumlarını, hisar profillerini, daha yeni yeni zuhur eden 'entel' karakterini felan güzel anlatıyor. tabii boğaziçinin, 'boğaziçili kızlar'ın da gayet otantik tasvirleri var. biraz seçmece yaptım, tadımlık. meraklısı bakabilir, ama inanılmaz beklentiye de girmeyin.

"Sahilde ilk Köpek Öldüren içilmeye başlandı: 1983 yazıydı. 'Karl Marks' isminde bir Rus gemisi geçmiş, Boğaziçi Üniversitesi'nden bir grup saygı duruşunda bulunmuş, oysa Hisar'da kimsenin kılı bile kıpırdamamıştı."
...

"Birkaç kız birlikte inerle, şık değillerdir, orta kantinin kızlarıdır. Serseriymiş gibi davranırlar. Perihan Mağden'in "Babasız Kızlar Balosu" şiirini hatırlatırlar. İki kız, bir ev tutmuşlardır, üçüncü kız yurtta ama bazen, hatta çoğu zaman o evde kalır. Çok güzel değillerdir. Ama akıllı kızlardır, anlamlı bakışları vardır. Çok bakımlı sayılmazlar, ağda zamanları geçmiştir. Uzun uzun ne konuşurlar hep merak ederim. Belki dün akşamın muhasebesini yapıyorlardır, tanımadıkları bir evde kalmışlar, sarhoş olmuşlardır, biri kusmuştur, belki de bir yatak hikayesi."
...

"Pencereden futbol sahasına bakıyorum, yıllar öncesine gidiyorum; lisedeyim, sol sempatizanıyım, takıldık birinin peşine, buraya geldkik, bir kulüp galiba, foklar külübü, içeride solcu imajlı gençler var, bıyıklı, gözlüklı, Anadolulu, ellerinde sazlar, sırayla herkes herkesle selamlaşıyor, belki yüz kez selamlaştım, duvarda yumruğunu sıkmış İngiliz anahtarı tutan bir afiş var, çay içiyoruz, herkes sohbete arkadaşım diye başlıyor."


Yorumlar

Alperen dedi ki…
Başkan tabi ki tahmin ettiğim üzere kitabın baskısı yok; bana bi tane ayarlayalım ondan sana zahmet,kendi tecrübe ettiğim mekanlara, iklimlere yönelik başkaları da kendi yaşanmışlıklarından bir şeyler söylüyorsa bakmadan çatlarım.

Yav bi de bu hatırat muhabbeti açılmışken metis'den şakird diye bi kitap vardı lisede kolejdeyken şunu bi okuyim dedim sonra kaldı, aklıma geldi sen bu kitapla ilgili bi şeyler de yazmıştın sanki ne diyon bakılır mı?

Bu arada Şakird demişken birikim bi daha ki sayısında Fethullah Gülen hareketi sayısı yapacakmış bakalım neler sıçacaklar ortaya
hanzalan dedi ki…
başkan kitabı ben de kütüpaneden aldım. bi bak yeter. inanılmaz değil, ama arkeolojiye değer.

"şakird" güya otobiyografik roman ama içerik zayıf. yine nadirattan olduğu için bakmalı. dersane yurduna afişini asmışlığım, indiren hocayla kapışmışlığım, çocuklara zorla okutmuşluğum var. en azından orjinal ve "itiraf" veya "gammaz" metni değil yani.

birikim sucks sanırım. selime havala ederiz.
habil dedi ki…
şakird'de bi numara yok alperen. cemaatten ayrılan eleman kendini acı çeken insanlara adıyor falan. cemaatten ayrılmayı gerekçelendirme açısından da zayıftı hatırladığım. bakın dinler ve ideolojiler insanlığı hep bu hâle getiriyor, masumlara acı çektiriyor tadında gayet liberal bir kanıya ulaşılıyordu.
Alperen dedi ki…
Ya abi tmm adamın ideolojik olarak vardığı çıkarımlar filan adama vereceğimiz değeri etkiler ancak ben biraz daha fragmanların peşindeyim, o bağlamda ben de bazı şeyleri hissedebileceğim bir alan açar mı diye biraz merak ediyom aslında

Bu arada abel kime karşılık geliyor?
habil dedi ki…
benim yav :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eylül

Hakikati söylemek, toplumu savunmak

düğün ve nikahlara neden icabet etmiyorum